1109145172

1109145172



Metody dydaktyczne (organizacja zajęć)

11.    Zasady leczenia pierwotnych bólów głowy i zawrotów głowy. Zasady leczenia bólów neuropatycznych.

12.    Farmakoterapia w nagłych stanach medycznych.

PROGRAM WYKŁADÓW

1.    Pojęcia z zakresu jakościowej i ilościowej interpretacji wyników badań klinicznych

2.    Ocena jakości dowodów naukowych skuteczności i bezpieczeństwa farmakoterapii

3.    Zasady prowadzenie porejestracyjnego nadzoru nad bezpieczeństwem leków

4.    Podstawowe pojęcia farmakoekonomiki i oceny technologii lekowch

5.    Leki w okresie ciąży i laktacji

6.    Odmienności działania leków u dzieci

7.    Odmienności działania leków u osób w wieku podeszłym

8.    Farmakogenetyka

9.    Leki roślinne i suplementy diety

10.    Środki odurzające i substancje psychoaktywne - aspekty formalno-prawne

11.    Racjonalna terapia przeciwbólowa

12.    Farmakoterapia życia - czy dzięki lekom możemy być piękniejsi, sprawniejsi, mądrzejsi i szczęśliwsi?

Wymagania wstępne

Podstawowe informacje w dziedzinie mikrobiologii, fizjologii, patofizjologii. Wiedza z zakresu farmakologii szczegółowej i toksykologii.

Cele kształcenia

Celem nauczania farmakologii klinicznej jest zapoznanie studentów z praktycznymi aspektami farmakoterapii w poszczególnych dziedzinach medycyny i postępowaniem zmierzającym do indywidualizacji farmakoterapii. W trakcie zajęć omawiane są zagadnienia formalno-prawne związane z badaniami przedrejestracyjnymi i porejestracyjnymi leków, problemy etyczne prowadzenia badań klinicznych, zasady dopuszczania do obrotu leków, w tym leków roślinnych, metodologia analizy wyników badań naukowych, zasady monitorowania bezpieczeństwa farmakoterapii oraz nowoczesne zagadnienia farmakoekonomiki. Przekazywana studentom medycyny wiedza ma na celu zwiększenie skuteczności i bezpieczeństwa farmakoterapii.

Efekty kształcenia

- w zakresie wiedzy student:

-    charakteryzuje poszczególne grupy środków leczniczych

-    zna główne mechanizmy działania leków oraz ich przemiany w organizmie także zależnie od wieku oraz procesów chorobowych

-    zna wskazania do badań genetycznych w celu indywidualizacji farmakoterapii

-    zna podstawowe zasady farmakoterapii - zapoznaje się z wytycznymi leczenia częstych chorób z różnych działów medycyny

-    zna ważniejsze działania niepożądane leków, w tym wynikające z ich interakcji

-    rozumie problem lekooporności, w tym lekooporności wielolekowej

-    zna grupy leków i substancji psychoaktywnych, których stosowanie może prowadzić do uzależnienia psychicznego

-    zna podstawowe pojęcia z toksykologii ogólnej

-    zna objawy najczęściej występujących ostrych zatruć, w tym alkoholami, innymi uzależniającymi substancjami psychoaktywnymi, metalami ciężkimi oraz wybranymi grupami leków

-    zna podstawowe zasady postępowania diagnostyczno-leczniczego w zatruciach

-    zna zasady procesu dopuszczania leku do obrotu, w tym standardy prowadzenia przedrejestracyjnych badań klinicznych i badań przedklinicznych

-    zna zasady prowadzenia porejestracyjnego nadzoru nad bezpieczeństwem leku

-    zna wskazania i sposoby prowadzenia terapii monitorowanej stężeniami leku

-    zna pojęcia z zakresu jakościowej i ilościowej interpretacji wyników lekowych badań klinicznych (parametry EBM)

10



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Metody dydaktyczne: (organizacja zajęć) 5.    Utleniania biologiczne. Związki
Metody dydaktyczne: (organizacja zajęć) 3.    Zaliczenie zajęć, udokumentowane podpis
Metody dydaktyczne: (organizacja zajęć) 13.    Lipidy jako źródło energii 14.
Metody dydaktyczne: (organizacja zajęć) 4.    Enzymy. Budowa - apoenzym, koenzym, gru
Metody dydaktyczne: (organizacja zajęć) 9.    Lipidy - trawienie, przemiany. Trawieni
Metody dydaktyczne: (organizacja zajęć) 13.    Krew. Funkcje krwi. Składniki osocza.
Metody dydaktyczne: (organizacja zajęć) 4.    Warunkiem zaliczenia i dopuszczenia do
2EW0DNIK METODYCZNY ZE SCENARIUSZAMI ZAJĘĆ 11. ĆWICZENIA WYRABIAJĄCE GOTOWOŚĆ DO NAUKI
Metody dydaktyczne Forma zajęć: -    wykłady (30h) -    ćwiczenia
Metody dydaktyczne: Podczas zajęć wykorzystywane są następujące metody dydaktyczne dotyczące tematyk
6. Metodyka nauczania i organizacja zajęć Studia podyplomowe „Informatyka i Techniki Internetu: edyc
Raport Samooceny. Informatyka. WPPT PWr. 2008 4.5 Stosowane metody dydaktyczne i organizacja
Raport Samooceny. Informatyka. WPPT PWr. 2008 4.5 Stosowane metody dydaktyczne i organizacja

więcej podobnych podstron