5826504128

5826504128



- docenia tradycję i dziedzictwo kulturowe ludzkości (FP1 P_K11).

19

Stosowane metody dydaktyczne

metoda praktycznych ćwiczeń

20

Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia

ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność)

21

Forma i warunki zaliczenia

Forma zaliczenia: zaliczenie z oceną po semestrze 2.

Warunki zaliczenia:

- analiza wybranego przez studenta tekstu.

22

Treści kształcenia (skrócony opis)

Celem ćwiczeń jest kształcenie umiejętności analizy systemowojęzykowej, tekstologicznej i stylistycznej różnorodnych tekstów z uwzględnieniem ich kontekstu historycznego i kulturowego.

23

Treści kształcenia (pełny opis)

Pojęcie i definicje tekstu.

Tekst tradycyjny a hipertekst. Autonomia tekstu i intertekstualność. Style i gatunki tekstu.

Analiza morfologiczna tekstu. Analiza kontekstualna.

Analiza integralna.

24

Literatura podstawowa i uzupełniająca

Literatura podstawowa

1.    J. Bartmiński, S. Niebrzegowska-Bartmińska, Tekstologia, Warszawa 2009.

2.    D. Kopertowska, Analiza stylistyczno-językowa Żeton, Kielce 1992.

3.    Stylistyka a pragmatyka, red. B. Witosz, Katowice 2001.

4.    Tekst. Analizy i interpretacje, red. J. Bartmiński, B. Boniecka, Lublin 1998.

5.    B. Witosz, Lingwistyczne koncepcje tekstu wobec wyzwań komunikacji wirtualnej, (w:] Tekst w Sieci, red. D. Ulicka. Warszawa 2009, s. 15-27.

6.    U. Żydek-Bednarczuk, Wprowadzenie do lingwistycznej analizy tekstu, Kraków 2005.

Literatura uzupełniająca

1.    J. Labocha, Tekst, wypowiedź, dyskurs w procesie komunikacji językowej, Kraków 2008.

2.    Współczesna polszczyzna. Wybór opracowań, t. 4: Tekstologia część pierwsza, red. J. Bartmiński, S. Niebrzegowska-Bartmińska, Lublin 2004.

3.    Współczesna polszczyzna. Wybór opracowań, t. 5: Tekstologia część druga, red. J. Bartmiński, S. Niebrzegowska-Bartmińska, Lublin 2004.

4.    A. Wilkoń, Spójność i struktura tekstu, Kraków 2002.

5.    D. Zdunkiewicz-Jedynak, Wykłady ze stylistyki. Warszawa 2008.

25

Przyporządkowanie modułu kształcenia/ przedmiotu do obszaru/ obszarów kształcenia

26

Sposób określenia liczby punktów ECTS

27

Liczba punktów ECTS - zajęcia

9



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
K5 Docenienie tradycji i dziedzictwa kulturowego ludzkości oraz posiadanie świadomości odpowiedzialn
Dziedzictwo kulturowe jako część osobowości... 19 władzy. Pokolenia powojenne doskonale o tym wiedzi
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Tarnowie 19 Stosowane metody dydaktyczne Wvkład: wvkład z
projektowaniem produktu, w szerokim rynkowym kontekście. 19 Stosowane metody dydaktyczne Wykłady,
sposobu działania w świetle dostępnych danych i argumentów (FP1PJC14). 19 Stosowane metody
19 Stosowane metody dydaktyczne Metody podające: wykład informacyjny; objaśnienie lub
19 Stosowane metody dydaktyczne Wykład informacyjny i problemowy, wykład konwersatoryjny. 20 Metody
19 Stosowane metody dydaktyczne Rozwiązywanie kazusów, sporządzanie projektów umów i pism procesowyc
skanuj0103 (19) 224 MAGDALENA GORCZYŃSKA nie doceniają istniejących zasobów dziedzictwa kulturowego
19.    Zdefiniuj turystykę dziedzictwa kulturowego, wskaż jej typowe destynacje, 20.
Założenia futuryzmu Futuryści agresywnie atakowali dziedzictwo kulturowe. Traktowali tradycje jako
□ KSZTAŁCENIE W ZAKRESIE OCHRONY DZIEDZICTWA KULTUROWEGO “I - KILKA DANYCH STATYSTYCZNYCHJadwig

więcej podobnych podstron