skanuj0004 (250)

skanuj0004 (250)



zdarzeniami występującymi na rynku. Instrumenty aktywizacji sprzedaży są tu ogniwem łączącym i transformują one opracowaną koncepcję działania na rynek. Przyczyniają się również one do urealnienia strategii produktu i dystrybucji jako elementów strategii marketingowej.

Na wzrost znaczenia informacyjnej funkcji instrumentów aktywizacji sprzedaży niewątpliwie wpływają zmiany zachodzące na rynku. Gdy rynek jest mało rozwinięty oraz mało zróżnicowany funkcje informacyjne może spełniać sam produkt, jego opakowanie oraz instrumenty dystrybucji. Największą uwagę jednak wśród konsumentów przykuwają tylko zewnętrzne cechy produktu, czy opakowania takie jak np. kolor, logo czy kształt.

Gdy rynek się rozwija a jego zakres poszerza się a produkty i formy dystrybucji różnicują się system komunikowania się w coraz szerszym zakresie przebiega poza produktem, opakowaniem, ceną i instrumentami dystrybucji. W systemie tym coraz większą rolę zaczynają odgrywać celowo kształtowane instrumenty aktywizacji sprzedaży.

Instrumenty aktywizacji sprzedaży pełnia również funkcję wspierania procesów sprzedaży, zwiększając intensywność oddziaływania przedsiębiorstwa na rynek. Funkcja ta związana jest z dwoma rodzajami bezpośredniego oddziaływania:

•    Perswazją

•    Przypomnieniem

Związane są one z funkcją wspierania procesów sprzedaży i często przedstawiane sąjako zasadnicze cele aktywizacji sprzedaży. Realizowanie tych celów jest ściśle związane z kształtowaniem poszczególnych elementów postaw konsumentów . Zadaniem instrumentów aktywizacji sprzedaży przede wszystkim

3


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Działania promocyjne przedsiębiorstw są nazywane instrumentami aktywizacji sprzedaży. Są to różne
skanuj0012 Budownictwo wielorodzinne występuje na terenach wiejskich również w osiedlach, które były
skanuj0006 (209) STRATEGIE AKTYWIZACJI SPRZEDAŹy Instrumenty aktywizacji sprzedaży nie sąjednorodne
4łTGEAnimatorzy na Rynku Instrumentów Finansowych ♦    Członek Giełdy, który na
75070 skanuj0006 (209) STRATEGIE AKTYWIZACJI SPRZEDAŹy Instrumenty aktywizacji sprzedaży nie sąjedno
5 (355) 2.    może występować na rynku zasobów, towarów, usług 3.    m
99 (34) -    opisowe - sporządzenie charakterystyki zdarzeń i procesów na rynku, -
58627 skanuj0038 (44) szkolenia przypadających na jednego instruktora w narciarstwie wysokogórskim n
Przedsiębiorstwo może starać się zabezpieczyć przed ryzykiem stóp procentowych na rynku instrumentów
S Pierwotny - występuje na rynku; popyt który zgłaszają klienci S Wtórny - ten który zgłaszamy
Pośrednicy to z reguły instytucje finansowe. Instytucje finansowe występują na rynku finansowym w dw
Podmioty występujące na rynku: 1.    Państwo, 2.    Banki, 3.

więcej podobnych podstron