img229 (5)

img229 (5)



296


Biznesplan - Kawiarnia „Małe tete a tete”


Biznesplan - Kawiarnia „Małe tete a tetć’


297


Wnioskując z przeprowadzonej prognozy, w kawiarni będą podawane w -. norodnej postaci ciasta, w tym torty oraz sałatki owocowe. Celowo pomineł^ pozycję galaretek, gdyż w większości będą one dodawane do każdego dese^ Jeśli chodzi o te wyroby to jako właściciel lokalu muszę zadbać przede wszw kim o świeżość tychże pozycji przy planowaniu dostaw. Wśród napojów króli/ kawa. Alkohole są odrębnym segmentem; w swojej analizie potraktowałam ^ dość ogólnie, opierając się na własnym doświadczeniu i obserwacji W szczeeT

ności w podobnych miejscach sprzedaż dotyczy wina w różnej postaci oraz dęli’ katnych drinków.    u~

Ujęte w tabeli ceny średnie mieszczą się w granicach średnich cen rynko-wyc . Dlatego też nie zaliczam ich do głównego czynnika konkurencji.

3.3. Strategia marketingowa

Priorytetem w działaniach marketingowych jest jak najszersze dotarcie do okalnego klienta, gdyż to on jest pierwszym potencjalnym odbiorcą mojej oferty Stąd tak ważne jest skuteczne poinformowanie go o lokalizacji oraz o terminie otwarcia kawiarni.

Kolejny etap to osiągnięcie dobrej pozycji na rynku. W tym celu pomoże kawiarni korzystna opinia wśród naszych nabywców. A to zależy już tylko od zasobów ludzkich i technologii przedsięwzięcia. Pod pojęciem „zarządzanie zasobami ludzkimi” rozumiem odpowiednie zarządzanie pracownikami, co przekładać się powinno na miłą i profesjonalną obsługę. Natomiast technologia w moim rozumieniu to wysoka jakość i szybki czas przygotowywania zamówień.

^stosowanie tego w praktyce zaowocuje wysokim prestiżem i rangą kawiarni „Małe tete a tete”.

Przedmiotem działań marketingowych będzie sam wystrój wnętrza. Dodatkowym atutem będzie zmieniająca się dekoracja lokalu w zależności od bieżącego czasu, a więc dekoracja: świąteczna, walentynkowa, jesienna, zimowa itp. Imprezy okolicznościowe to jeszcze jedno narzędzie, którym można zjednać klienta. Zachowane w konwencji lokalu, przeprowadzane w miłej i zacisznej atmosferze, z pewnością przyciągną klientelę.

Korzystając z naukowego podejścia do marketingu, planowaną strategię dzia-ama rozpatruję według „4P”, należących do marketingu mix. Jest to: strategia produktu, ceny dystrybucji oraz promocji.

3 3.1. Strategia produktu/usługi

Moje produkty i usługi zaspokajają dwojakie potrzeby klientów: podstawowe 7wiązane ze spożywaniem, społeczne - dotyczące przebywania w milej i bezpiecznej atmosferze. Nowością na lokalnym rynku będą desery kwiatowe, rozno-Pndne koktajle oraz rzadko spotykane pieczone kasztany Dlatego tez sposob ich Przyrządzania oraz jakość muszą być objęte większą uwagą. Dodatkową usługą L imprezy okolicznościowe, które umożliwią spotkania z ciekawymi ludźmi, nawiązywanie nowych znajomości. Wszystko to najwyższej jakości, w dopracowanym, oryginalnym wnętrzu.

3.3.2. Strategia cen

Ceny będą się kształtowały na poziomie średnich cen rynkowych. Oferowane produkty nie są nowością na rynku, większość lokali posiada podobny asortyment. W związku z tym nie mogę narzucić zbyt wysokich cen, ale należy rowmez zadbać o to, aby nie były zbyt niskie. Niskie ceny produktów spożywczych często kojarzone są z wadami, np. nieświeżością. Przewiduję manipulowanie ceną poprzez organizowanie deserów bądź drinków dnia, będących w cenie promocyjnej; dla stałych klientów proponuję również obniżki cenowe lub zamówienia na

koszt firmy.    . .    ,

Myślę, że to dobra polityka, która zjedna konsumentów oraz przyczyni się d

budowania dobrej reputacji kawiarni.

3.3.3. Strategia dystrybucji

Kawiarnia „Małe tete a tete mieścić się będzie w centralnej części Słuzewca, przy ulicy Modzelewskiego. Posiada bardzo dobry dojazd (metro, tramwaj, autobus), wskazuje na to bliskość popularnej ulicy Puławskiej. Lokal będzie czynny od poniedziałku do czwartku w godzinach 10.00-22.00, piątek - medzie a -11 00-23 00. Aby strategia dystrybucji była właściwa, poza czasem i lokalizacją, musi być zachowana odpowiednia ilość i struktura oferty. Ma to nieodłączny

związek z kształtującym się na rynku popytem.

Na Służewcu oferowane są tylko dwa miejsca rozrywki, w centrach handlowych. Należy pamiętać, iż jest on częścią dużej dzielnicy Mokotów, której mieszkańcy również chętnie skorzystają z proponowanej usługi. Działalność kawiarni


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
img221 (4) 280 Biznesplan - Kawiarnia „Małe tete a tete?’ 1. SYNTEZA PRZEDSIĘWZIĘCIA Celem opracowan
img227 (6) Biznesplan - Kawiarnia „Małe tete a tete" nych klientów na przygotowaną przez kawiar
img230 (5) 298 Biznesplan - Kawiarnia „Małe tete a te te ’ „Małe tete d tete” w większym stopniu moż
img236 (5) 310 Biznesplan - Kawiarnia „Małe tete a fete” c.d. tabeli
img237 (5) 312 Biznesplan - Kawiarnia „Małe tete a tetd m9.3. Sprawozdanie z przepływów pieniężnych
img238 (5) Biznesplan — Kawiarnia „Małe tete a tete * Biznesplan — Kawiarnia „Małe tete a Wskaźnik
img223 (5) 284 Biznesplan - Kawiarnia „Małe tete a tete?’ ników ekonomiczno-politycznych główną uwag
71812 img221 (4) 280 Biznesplan - Kawiarnia „Małe tete a tete?’ 1. SYNTEZA PRZEDSIĘWZIĘCIA Celem opr
42190 img227 (6) Biznesplan - Kawiarnia „Małe tete a tete" nych klientów na przygotowaną przez
img222 (4) 282 Biznesplan - Kawiarnia „Małe tete a fere” Kapitał początkowy Kapitał początkowy
img225 (6) 288 Biznesplan - Kawiarnia „Małe tete a tete" Rzadko preferują bardzo nowoczesne sty

więcej podobnych podstron