94 95

94 95



Cel: Zabawy rytmiczne kształtujące poczucie rytmu i sprawność

manualną przy piosence Ogródek.

\ ...

1.    Ćwiczenie rytmiczne uwrażliwiające na akcent metryczny.

Dzieci otrzymują laski gimnastyczne. Maszerują po całej sali, trzymając je ostrożnie wzdłuż ciała. Kiedy usłyszą melodię piosenki z wyraźnym akcentem na raz, zaznaczają go lekkim stuknięciem laską w podłogę.

2.    Słuchanie piosenki Ogródek (sł. i muz. K Bożek-Gowik) w wykonaniu nauczyciela (lub jej nagrania na płycie CD).

• •    .. #    * *    ,    . %

OGRÓDEK

czę


Hej, hej,

jak przy - jem - nie dzię - ki pa-ni Wioś - nie jest.


"jr - a

[

/V i

. 0

'-0

L—#

-0

-*—:

W-

-0

-fl

. 0

PL -M—l

-—i--0

Do og - ród - ka Wios -na przy - szła i rzą-dzić za

ła.

\

. u-.rj.....-

'

_A........

0..........

_M

_

_M

_0 _

^

....................r... m

—-—-

3.    Rozmowa na temat piosenki.

-    Co zrobiła pani Wiosna?

• Wyjaśnienie trudniejszych zwrotów: czar zimowy zdjęła, ptasie trele.

-    Z ilu zwrotek składa się piosenka?

4.    Zabawa Wiosenne porządki.

Dzieci stają w rozsypce, w parach naprzeciwko siebie.

Podczas trwania I zwrotki każde dziecko naśladuje grabienie liści.

. . * > . .

Podczas trwania refrenu dzieci tworzą taczki - stająjedno za drugim,

•    •’.    • • . • - .

podnoszą ręce i wożą liście na taczkach. Poruszają się ostrożnie, na palcach.



Podczas trwania II zwrotki stają w miejscu i każde naśladuje kopanie i wysypywanie ziemi.

Refren ~ tworzą taczki i wożą ziemię.

Podczas III zwrotki jedno dziecko przykuca i naśladuje sadzenie roślin, drugie podlewa roślinki wodą z konewki.

Refren - dzieci tworzą zamknięte kółeczka i wesoło tańczą, podskakując*

5.    Nauka I zwrotki i refrenu piosenki.

•    Nauczyciel mówi rytmicznie tekst piosenki, dzieci powtarzająza nim.

•    Nauczyciel śpiewa małe fragmenty, dzieci śpiewają za nim.

6.    Zabawa instrumentalna z piosenką.

Dzieci tworzą koło. W środku stoi Wiosna, ubrana w zieloną szarfę i kolorowy wianek na głowie. W ręce trzyma pałeczkę z kolorową nitką. Obok niej przykucają (po dwoje): porzeczki (żółte szarfy), wiśnie (czerwone szarfy), morele (szarfy pomarańczowe), kwiatki (szarfy niebieskie) oraz ptaszki.

I

Do ogródka Wiosna przyszła    Dzieci w kole przykucają i śpiewają.

i rządzić zaczęła.

Trawy, drzewa pobudziła,    Wiosna idzie. Kogo dotknie, ten wstaje.

czar zimowy zdjęła.

Refren:

Hej, hej, jak zielono,    Wiosna i dzieci z koła rytmicznie klaszczą

(4 razy lub na każdą sylabę).

jak wesoło i radośnie.    Wykonują obrót wokół własnej osi (4 kroki),

wymachując równocześnie uniesionymi do góry rękami.

Hej, hej, jak przyjemnie    Klaszczą j w.

dzięki pani Wiośnie jest.    Obracają się z uniesionymi rękami jw.

.II

Obudziły się porzeczki,    Wiosna budzi teraz dzieci i z wnętrza koła

wiśnie i morele.

Pierwsze kwiatki rozkwitają,    rozkwitają powoli kwiatki.

ptasie słychać trele.    Ptaszki fruwają i śpiewają: kuku kuku.

Refren: Hej, hej...    Wszyscy robią to, co po pierwszej zwrotce.

III    .    . ' ' '

A na grządkach pani Wiosna    Wiosna i dzieci z zewnętrznego koła

nasiona posiała,    przykucają i naśladują rozsiewanie nasion,

gdy jarzynki z nich urosną, bede ie zbierała.

95


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
84 85 Cel: Zabawy kształtujące wyobraźnię, koncentrację uwagi i sprawność manualną przy piosence Pis
68 69 Cel: Rozwijanie szybkiej orientacji, koncentracji uwagi oraz sprawności manualnej przy piosenc
74 75 Cel: Ćwiczenie rytmiczne kształtujące pamięć, koncentrację uwagi oraz sprawność manualną. 1.
30 31 Cel: Rozwijanie słuchu muzycznego, poczucia rytmu oraz wrażliwości na charakter melodii: smutn
94 95 Cel: Reagowanie na zmiany tempa w muzyce. 1. Słuchanie piosenki Jedzie pociąg z daleka (sł. i
SDC10465 (3) 1 2 O 4 . J- ..V 3 Rozwija poczucie rytmu podczas zabawy przy piosence
58 59 Cel: Rozwijanie poczucia rytmu oraz estetyki ruchu podczas zabaw i nauki tańca z piosenką Wars
64 65 Cel: Rozwijanie wrażliwości muzycznej, słuchu, poczucia rytmu i tempa podczas zabaw i ćwiczeń
66 67 Cel: Rozluźnianie i usprawnianie poszczególnych części ciała oraz rozwijanie poczucia rytmu po
img011 (19) Cel: Rozwijanie poczucia rytmu. 1. Słuchanie piosenki Olailiście(sl L. Krzemieniecka, mu
30 31 Scenariusze zajęć z dziećmi 3-4-letnimi na grudzień Cel: Rozwijanie poczucia rytmu. • . ■ % 1.
88 89 : Kształcenie słuchu i poczucia rytmu podczas zabaw umuzykał-niających i piosenki Ser z malina
a) rytmika Treści kształcenia: Ćwiczenia i zabawy rytmiczne wspomagające koordynację
img012 (17) Cel: Rozwijanie poczucia rytmu. 1. Słuchanie piosenki Smaczne warzywa (sł. i muz. T. Wój

więcej podobnych podstron