Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (22)

Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (22)



Jos6 Collados Zorraąufno

i braku, komunikacji. Zwykła się również pojawiać utrata perspektywy przyszłości. A po utracie zaufania do samego siebie, na ogół pojawia się również brak zainteresowania dla otaczających człowieka spraw.

>    Wśród zaburzeń myślenia wyróżnia się zmniejszenie zdolności do koncentracji i chęci rozwiązywania jakiegokolwiek pro. blemu. Chory „wyłącza się* łatwo ze wszystkiego, co wokół niego się dzieje i pogrąża się w wewnętrznym świecie, do kić-rego z trudem dopuszcza towarzyszące mu osoby. Pesymizm przynosi uszczerbek jego myślom i wszystko, co przez nie przechodzi, zostaje negatywnie napiętnowane.

>    Co do zmian somatycznych, to mogą one być bardzo częste, choć czasami pojawiają się bez uczucia smutku, które zwykło towarzyszyć osobie depresyjnej. Wśród tych zaburzeń występuje bezsenność drugiej godziny (chory buda się kilka godzin wcześniej niż normalnie)—co zwykło być charakterystyczne dla depresji endogennej, brak apetytu^ zaburzenia trawienne takie jak zaparcia czy zapalenie okręt-nicy, uczucie „ciężkości w brzuchu', bóle i zawroty głowy, palpitacje i nadciśnienie tętnicze, zmniejszenie popędu seksualnego, kryzys wydzielania potu i, w przypadku dzied i młodzieży, moczenie nocne.

■ 3.2. Diagnoza i ocena depresji u dzieci i młodzieży

„Diagnoza psychopatologiczna u dziecka pozwala wydać opinię na temat jego stanu po przeanalizowa-

niu, uporządkowaniu, zintegrowaniu i zinterpretowaniu nowych obserwacji i informacji na temat jego problemu” (Rodriguez Sacristan, 1995).

Diagnoza w dziedzinie psychopatologii dziecięcej zakłada proces, który rozpocznie się nawiązaniem kontaktu czy początkową oceną pacjenta. Potem następuje pomiar i uporządkowanie otrzymanych danych. Rezultatem jest wydanie wartościującej opinii na temat zaobserwowanych i przebadanych problemów, a celem skonkretyzowanie i późniejsze wdrożenie zaplanowanego leczenia. W sumie więc, diagnoza depresji stara się rozpoznać problem, aby następnie zastosować jakąś terapię.

P 3.2.1. Proces diagnozowania depresji

Cele procesu

Proces diagnozowania rozpoczyna się od ustalenia celów, które chcemy osiągnąć. Należy więc:

>    określić czynniki, które wpływają na początek i postępującą konfigurację procesu depresyjnego;

>    odkryć elementy, które znajdują się u podłoża symptomów depresyjnych;

>    zbadać przestrzeń psychobiologiczną i społeczną w której jednostka się porusza;

47 0


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (90) Jos6 Collados Zorr aqu(no czy się powszechne niezrozumienie z
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (23) Josó Collados Zorraąulno > wypracować odpowiednią kliniczn
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (86) Josś Collados Zorraauino■ 7.3. Trudna sytuacja naszych niedor
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (10) JosS Collados Zorraquino nastrój zmienia się gwałtownie (od s
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (11) Jose Collados Zorraqulno. wyleczenia. Musimy dojść do XX wiek
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (12) Jos6 Góllndos Zorraquino jest w przypadku osób, które wkrótce
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (14) Jose Collados Zorraquino przyspieszone tętno etc.), których z
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (17) Jos 6 Collądos Zorr*qulno słabo zbadany. Nie dysponujemy nawe
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (18) Joe6 Collados Zorragulno ■ 2,8. Wiek młodzieńczy Ten etap nas
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (20) Josfl Colladot Zorraquino    ----------- , J?
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (21) Josś Collados Zorragulno _    ■ ga na przykład
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (28) Josś Collados Zorraqu1no Najwybitniejszymi dziś klasyfikacjam
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (33) Josó Collados Zorraquinć>. stwa dzieci zwiększyły się trzy
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (36) Jasa Colladoi Z< dziej nie można opisać jego udziału w pat
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (38) josć Collados Zorraqoino. wlenie się zachowań depresyjnych w
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (40) Jat* Collados Zorraqulno względu na hospitalizację etc., okre
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (46) Joa6 Collados Zorraquim farmakologicznymi, a konkretnie imipr
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (47) Josó Collados Zorraqulno. Później opiszemy szczegółowo najlep
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (53) Josś Collados Zorraquino —*--- lem, objaśniającym poznanie u

więcej podobnych podstron