skanuj0012

skanuj0012



wybiera jedno dziecko, które wychodzi z sali. Zmienia sama lub poleca zmienić coś na wystawie, usuwa albo dodaje jakiś element. Wybrane dziecko stara się rozpoznać, co zmieniło się na wystawie. Za trafne spostrzeżenie zostaje nagrodzone oklaskami.

„Wróżka”

Wybrane dziecko wychodzi z sali lub odwraca się. Nauczycielka przykrywa jedno dziecko z grupy prześcieradłem, kocem, płaszczem itp. Zadaniem „wróżki” jest odgadnąć, które dziecko zostało schowane.

„Szukamy ukrytego przedmiotu I”

Nauczycielka ustala z dziećmi, jaki przedmiot będzie schowany, np. mała laleczka, klocek itp. Wskazane dziecko wychodzi z sali. Pozostałe dzieci ukrywają przedmiot tak, aby było go trochę widać. Dziecko wraca i szuka ukrytego przedmiotu. Gdy zbliża się do niego, dzieci zaczynają cichutko klaskać, a gdy go znajdzie, biją brawo.

„Szukamy ukrytego przedmiotu II"

Nauczycielka kładzie mały przedmiot na widocznym miejscu, wtedy gdy nie ma dzieci w sali. Zadaniem dzieci jest szukanie przedmiotu z rękoma założonymi za plecami. Kto zobaczy szukany przedmiot, odchodzi nieznacznie na bok, nie wskazując przedmiotu innym. Dziecko, które zostanie ostatnie, przegrywa.

„Czyje to pantofle”

Dzieci siedzą w kole z wyciągniętymi nogami do środka. Obserwują, jakie mają pantofelki. Jedno z nich wychodzi z sali, a wskazane dzieci stawiają swoje prawe pantofelki w środku koła. Wszystkie dzieci chowają swoje nogi. Powracające dziecko ma za zadanie oddać właścicielom pozostawione w kole pantofle. Można wspólnie w czasie zabawy recytować wierszyk: „Mamy kłopot bardzo wielki, ktoś nam zabrał pantofelki”.

„Czerwony, zielony, niebieski”

Dzieci po kolei wymieniają przedmioty w kolorze podanym przez nauczycielkę. Mogą wymieniać przedmioty znajdujące się w sali, np. czerwony flakonik, czerwone krzesełko, czerwony sweterek itp. Kto nie wymieni przedmiotu we właściwym kolorze, ten daje fant.

„Czyja to własność”

Dzieci siedzą w kręgu. Jedno z dzieci dokładnie przygląda się wszystkim uczestnikom zabawy, po czym wychodzi z sali. Pozostałe dzieci kładą w środku koła jakiś przedmiot należący do kogoś z bawiących się, np. sweter, kokarda, spinka itp. Zadaniem dziecka, które wyszło z sali, jest odgadnąć, do kogo należy przedmiot znajdujący się w kole. Jeżeli dziecko pomyli się, daje fant.

„Opis”

Dzieci otrzymują papier i przybory do rysowania. Nauczycielka czyta powoli opis np. domu. "Nad brzegiem rzeki stoi duży dom. Na dachu domu jest umieszczona antena telewizyjna. Dom posiada dwa okna i jedne drzwi. Na dachu domu jest komin, z którego wydobywa się dym. Obok domu stoi drzewo". Dzieci uważnie słuchają i rysują taki dom. Za wykonanie rysunku każdy otrzymuje odpowiednią ilość punktów. Nauczycielka może przygotować różne opisy np. ulicy, układu figur geometrycznych.

27


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0015 „Detektyw” Osoba prowadząca odgrywa rolę matki i wyznacza jedno dziecko, które będzie det
66814 skanuj0015 „Detektyw” Osoba prowadząca odgrywa rolę matki i wyznacza jedno dziecko, które będz
skanuj0005 6 >    Właściwości konstytucyjnych dziecka, które czynią je mniej lub b
1. Wybierz jedno słowo, które poprawnie uzupełnia zdanie. 1    Jonathan_measurements
9. Blues Aerobic Dzieci ustawiają się w rozsypce. Do prowadzenia zabawy zostaje wybrane jedno dzieck
Konspekt zajęć świetlicowych. Dzieci siedzą w kole. Jedno dziecko, które będzie zgadywało stoi w pew
75609 skanuj0017 (161) 34 środowisk, które go wydają. Znaczenie jej w zakresie nauki o literaturze m
51869 skanuj0036 (52) jących, za które uznaje się osoby posiadające 1. lub 2. stopień uczniowski alb
95 wysoko rozwinięte, które określa się mianem „Triady” lub „Centrum”. Składają się na
84440 Slajd22 Wybierzcie jedno powtarzające się niewłaściwe zachowanie, które chcielibyście zmienić.

więcej podobnych podstron