414223386

414223386



Z.(jrowo jSn, wi^Cfij w^n!

Nauczyciel przedstawia planszę z przekrojem ziarna i wyjaśnia, które części ziarna sq oddzielane w czasie przemiału. W czasie przetwarzania ziarna na białą mąkę oddzielane są zarodek i łuska, w których występują ważne składniki mineralne (wapń, fosfor, żelazo), witaminy i błonnik. Dlatego większą korzyścią dla zdrowia jest jadanie razowego chleba - upieczonego z mąki razowej, która zawiera i zarodki, i łuski, czyli wartościowe składniki odżywcze są w niej zachowane. To samo dotyczy: kaszy gryczanej, jaglanej i brązowego ryżu - są zdrowsze niż produkty oczyszczone.

Grupa warzyw i owoców

Przeczytam wam teraz wiersz Jana Brzechwy „Na straganie". Po przeczytaniu wiersza nauczyciel dzieli dzieci na grupy. Zadaniem każdej z grup jest wypisanie jak największej liczby warzyw, o których była mowa w wierszu. Nauczyciel ogłasza zwycięzców konkursu, a następnie dzieci wymieniajg wypisane warzywa. Wybrane dziecko (lub dzieci) wskazuje na planszy ilustrujgcej wiersz wymieniane warzywa.

Następnie dwóch uczniów na zmianę czyta wiersz J. Brzechwy „Pomidor".

•    Jakie warzywa lubicie najbardziej i w jakiej postaci? Jak często je jadacie?

•    Jakie owoce należą do Waszych ulubionych?

•    Jak często powinniśmy jeść warzywa i owoce? Dlaczego?

Owoce i warzywa są głównym źródłem witamin i składników mineralnych w naszej diecie, a warzywa strączkowe również wartościowego białka. Warzywa i owoce to też najładniejsze produkty w naszej diecie. Dlaczego? Są najbardziej kolorowe. Dzięki temu dostarczają nie tylko bardzo potrzebnych witamin, lecz także innych niezwykle cennych, bo chroniących przed chorobami, substancji.

•    Jakie były kolory warzyw, o których czytaliśmy w wierszach?

Aby dostarczyć organizmowi jak największej ilości potrzebnych składników, pożywienie powinno być jak najbardziej urozmaicone. Dlatego należy jadać wszystkie warzywa (te, które można, najlepiej na surowo).

•    W jakich potrawach znajduje się najwięcej surowych warzyw?

•    Jakie surówki lubicie najbardziej?

Nauczyciel może zachęcić dzieci do przygotowywania surówek w domu z pomocą rodziców. Zachęca też dzieci do jadania orzechów, pestek z dyni słonecznika, migdałów jako dobrego źródła składników mineralnych.

BANK SCENARIUSZY „ZDROWO JEM, WIĘCEJ WIEM” www.zdrowojem.fundacjabos.pl

3



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Z.(jrowo jSn, wi^Cfij w^n!SCENARIUSZ CO POWINNY JEŚĆ DZIECI? PIRAMIDA ZDROWIA CELE: 1.
Z.(jrowo jSn, wi^Cfij w^n! PRZEBIEG ZAJĘĆ: 1.    Wprowadzenie: przypomnienie dzieciom
Z.(jrowo jSn, wi^Cfij w^n! Grupa mleka i produktów mlecznych Następna grupa produktów, których równi
Ztjrowo jSn, wi^Cfij w^n! Nauczyciel pokazuje kartoniki ze zdjęciami potraw z ryb: kotlety z ryby, r
Z.(jrowo jSn, wi^Cfij w^n! 2.    Nauka piosenki o porządnickim Felku. Porządnicki Fel
Z.(jrowo jSn, wi^Cfij w^n! O dzieciach, które nie jedzą pierwszego i drugiego śniadania Brak pożywie
Z.(jrowo jSn, wi^Cfij w^n! •    Co się dzieje, gdy jemy za dużo lub za mało, albo też
Z.(jrowo jSn, wi^Cfij w^n! •    Zastanówcie się, czy wiedza, jaką zdobyliście na lekc
Ztjrowo jSn, wi^Cfij w^n!SCENARIUSZ CO NALEŻY JEŚĆ, ABY BYĆ ZDROWYM? CELE: 1.
nauczycielka przedszkola  Bawmy « domln^.^ w odpowiednie miejsce. Musisz wyciąć plansze  &nbs
img217 wiemy, że pozytywny stosunek nauczycielki przedszkola do zabaw konstrukcyjnych zależy w dużym
Cenimy czas nauczycielaKsiążka Nauczyciela z Płytą NauczycielaKrokw przedsiębiorczośćMateriały
plansza21 C. przekrój pionowy trzynawowego koócloła gotycklago: la/, k - luk arkad niędzynewowych 0.
IMG 77 34. Na rysunku U 5 przedstawiono fragment przekroju przez chloroplast. Wskaźniki przedstaw wi
IMAG0448 (4) Opisanego sposobu przedstawiania elementu w przekroju połówkowym nie można st
IMAG0449 (3) Omówiony sposób przedstawiania Mementu w przekroju połówkowym odnosi się do tulejek, cz
Agenda ■    O nauczycielu ■    Przedsięwzięcia z planu
y)cny^&do-s Nauczyciel przedstawia program ramowy projektu z podziałem na tygodnie: Tydzień 1:

więcej podobnych podstron