Scan0011

Scan0011



STP

•    Segmenting (segmentacja)

•    Targeting (wybór rynków docelowych)

•    Positioning (pozycjonowanie, plasowanie)


Kryteria segmentacji


•    Opisujące - demograficzne, geograficzne itp. (charakter obiektywny)

•    Objaśniające - przyczyny podróżowania, zaspokajane potrzeby, osiągane korzyści itp. (charakter subiektywny)


Wybór rynków docelowych

Kryteria oceny poszczególnych segmentów:

•    Wielkość rynku i dynamika jego wzrostu

•    Częstotliwość zakupów

•    Intensywność konkurencji

•    Zagrożenie wejściem nowych, silnych konkurentów

•    Sezonowość

•    Bariery wejścia i wyjścia

•    Możliwość osiągania znacznych zysków jednostkowych (wysoka marża)

•    Zamożność rynku



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Scan0011 STP •    Segmenting (segmentacja) •    Targeting (wybór rynkó
77887 Scan0011 STP •    Segmenting (segmentacja) •    Targeting (wybór
Segmentacja - STP- segment, target, pozycjonowanie Segment Podział rynku na względnie jednorodne gup
Plan zajęć Analiza rynków zbytu - metody segmentacji i wybór rynków docelowych; Analiza
Uniwersytet EkonomicznyiMarketing typu STP (segmenting - segmentacja, targeting - celowanie, positio
PUBLIC RELATIONS I MARKETING SPOŁECZNY 4. Segmentacja, targeting i pozycjonowanie. Przejść kilka
Marketing STP. 1. Segmentacja rynku (Segmenting) - podział rynku według określonego zestawu kryterió
Dr. Magdalena Rosińska - Bukowska Marketing Międzynarodowy Wykład IV - Segmentacja rynku i wybór ryn
st13 Krok drugi: Wybór rynków    732 Odpowiedniość względem podejścia inwestycyjnego
Dedykowane bazy danychRealizacja Określenie kodów celnych HS Wybór rynków docelowych • •
732 Plan działaniaKROK DRUGI: WYBÓR RYNKÓW Po decyzji dotyczącej wyboru ogólnej strategii gracz musi
Segmentacja rynków nieruchomości #    Najczęściej wyodrębnia się
Inżynieria finansowa Tarcz0 ROZDZIAŁ 1Rynek finansowy i jego segmenty Postępujący proces globalizac
18490 plan marketingowy6 5- Strategia STP • Kryterium Elementy oceny . Wielkość • ; Ocena 
mm tiH Wybór konkretnego segmentu rynku uzależniony Jest od ■ Wielkości segmentu; ■ Atrakcyjności

więcej podobnych podstron