4130649353

4130649353



19

Stosowane metody dydaktyczne

Wykład informacyjny i problemowy, wykład konwersatoryjny.

20

Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia

Efekty kształcenia sprawdzone będą w czasie egzaminu końcowego.

Bieżące ocenianie wiedzy i umiejętności w trakcie pracy z tekstem literackim i dyskusji oraz poprzez pisemne prace kontrolne stanowiące podsumowanie zagadnień omawianych na zajęciach.

Zgodnie z Kryteriami oceny wypowiedzi pisemnych i ustnych na kierunku filologia, obowiązujące w IH PWSZ w Tarnowie.

Forma zaliczenia:

Zaliczenie, egzamin

21

Forma i warunki zaliczenia

Warunki zaliczenia:

Zaliczenie na podstawie obecności na zajęciach, aktywności na zajęciach, przygotowania krótkiej prezentacji na wskazany temat oraz pozytywnej oceny z pisemnych prac kontrolnych, pozytywna ocena z egzaminu.

22

Treści kształcenia (skrócony opis)

Kształtowanie się prozy i dramatu wieku Oświecenia we Francji, na tle przemian w sztuce, ideologii i w związku z wydarzeniami historyczno-pol itycznymi.

Ilustracja zagadnień objętych wykładem na przykładzie wybranych arcydzieł literatury francuskiej XVIII w.

23

Treści kształcenia (pełny opis)

Główne cechy myśli i literatury Oświecenia - tendencje, prądy.

Rozwój powieści w XVIII w. - narodziny i rozkwit nowoczesnej powieści (Lesage, Prevost, Marivaux); główne cechy epiki i nowe formy prozy; powieść epistolarna Nowa Heloiza Jana Jakuba Rousseau jako przełom w rozwoju powieści francuskiej; powieść libertyńska;

Literatura doby Oświecenia a filozofia: powiastka i powieść filozoficzna (Montesquieu, Voltaire, Diderot); Encyklopedia i jej znaczenie dla historii literatury i myśli Oświecenia.

Narodziny fantastyki: J.Cazotte, Jan Potocki.

Teatr XVIII w. (Marivaux, Beaumarchais).

Analiza i interpretacja dzieł:

Montesąuieu, Leltres persanes: list XXX ;

Marivaux, La vie de Mariannę (fragmenty);

Prevost, Manon Lescaut, analiza całości;

Marivaux, Le jeu de l'Amour et du Hasard: akt I, scena 7; Encyclopedie, artykuły: „Agnus scythicus“, „Philosophe"; Voltaire, Candide ou 1'Optimisme (analiza całości); Diderot, Jacąues le Fataliste: (fragmenty);

Beaumarchais, Le Barbier de Sśville (fragmenty); Rousseau, La Nouvelle Heloise (fragmenty);

Rousseau, Confessions: (« Preambule »);

Laclos Les Liaisons dangereuses: list XX ;

Cazotte, Le diable amoureux (fragmenty).



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
19 Stosowane metody dydaktyczne Metody podające: wykład informacyjny; objaśnienie lub
projektowaniem produktu, w szerokim rynkowym kontekście. 19 Stosowane metody dydaktyczne Wykłady,
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Tarnowie 19 Stosowane metody dydaktyczne Wvkład: wvkład z
STOSOWANE NARZĘDZIA DYDAKTYCZNE 1.    Wykład tradycyjny 2.    Wykład
STOSOWANE NARZĘDZIA DYDAKTYCZNE 1.    Wykład tradycyjny 2.    Wykład
_STOSOWANE NARZĘDZIA DYDAKTYCZNE 1.    Wykład tradycyj ny 2.    Wykład
_STOSOWANE NARZĘDZIA DYDAKTYCZNE_ 1.    Wykład tradycyjny z elementami wykładu
F - Metody nauczania oraz środki dydaktyczne wykład konwersatoryjny z prezentacjami multimedialnymi
19 Stosowane metody dydaktyczne Rozwiązywanie kazusów, sporządzanie projektów umów i pism procesowyc
fakultatywny (11) Metody dydaktyczne wykład konwersatoryjny połączony z prezentacją
6. Treści kształcenia - oddzielnie dla każdej formy zajęć dydaktycznych (W - wykład; K - konwersator
- docenia tradycję i dziedzictwo kulturowe ludzkości (FP1 P_K11). 19 Stosowane metody
sposobu działania w świetle dostępnych danych i argumentów (FP1PJC14). 19 Stosowane metody
Metody dydaktyczne ■    wykład informacyjny i problemowy, konwersatoryjny,
17. METODY DYDAKTYCZNE: Wykład informacyjny. Wykład problemowy. Wykład konwersatoryjny. Dyskusja

więcej podobnych podstron