7560513741

7560513741



12


Jan D. Antoszkiewicz

i przyszłej sytuacji firmy na rynku konkurencyjnym. Po wypracowaniu celów można było przejść do działań określonych w etapie drugim.

Czwarty etap: ustawianie firmy poprzez odkodowanie wizji i ustalenie misji firmy. Globalizacja zmienia wymagania. Oprócz konkurencji trzeba brać pod uwagę przyszłość, która „pojawia się nadspodziewanie szybko”. Wzbogaca się układ metodyczny, konieczne staje się odkodowanie wizji, której „poznanie” pozwala na wypracowanie misji. Trzeba wtedy podjąć ryzyko (biznes tego wymaga), aby po jasnym określeniu misji przejść do formułowania wiązki celów i strategii, a dopiero wtedy można wypracować zestaw decyzji, oparty o odpowiednie technologie, które prowadzą do lepszego biznesu w nadchodzącej przyszłości. To podejście charakteryzuje zawłaszczanie rynku przyszłości, wzmacnia intuicję zarządzających, dając określone informacje dla przygotowania decyzji. Odkodowanie wizji z nadchodzącej przyszłości prowadzi do wypracowania misji, potrzebnej dla skutecznego i efektywnego działania w przyszłości. Po odkodowaniu, wypracowaniu wizji i ustaleniu misji możemy przejść do działań ujętych w etapie trzecim i poprzednich.

Piąty etap (współczesny): ustawienie Start Up. Zglobalizowanie gospodarki przekazało „władzę” koncernom czy korporacjom; zmniejszyło rynki pracy; wywołało narastanie bezrobocia. Kreatywność i przedsiębiorczość indywidualnych ludzi w poszukiwaniu możliwości przeżycia oraz poszukiwanie rozwoju dla siebie spowodowały wiele konkretnych przedsięwzięć gospodarczych. Powstało i powstaje wiele mikro i małych firm. Stały się one napędem współczesnego świata gospodarczo-społecznego. Wymagają jednak innego podejścia metodycznego, szczególnie w pierwszym okresie tworzenia firmy. Start up to nowa forma przygotowania oraz wprowadzenia nowej firmy w obieg gospodarczy. Dużo powstających firm upadało, ale również dużo rozwijało się, przekształcając w większe organizmy gospodarcze. Biznesplany okazywały się niesprawne, a nawet często mylące, głównie z powodu życzeniowego, a nie realnego - rzeczywistego określania klienta, czyli wskazywania, dla kogo - przez nowo powstającą firmę - miał być wytworzony produkt czy usługa. Powstała konieczność opracowania specyficznych rodzajów projektów nazywanych zwinnymi, które wymagały bieżącego, sprawnego modyfikowania założeń projektu wraz z aktualną oceną sytuacji.

Należy podkreślić, że podejścia i metody ujęte w etapie czwartym powinny być wykorzystywane przez duże organizmy gospodarcze, które zazwyczaj posiadają dobrze rozpoznanego klienta dla swoich produktów czy usług. Natomiast piąty etap powinien być wykorzystywany przez nowo tworzone firmy, które tak naprawdę dopiero poszukują realnego klienta. Metody i podejścia zawarte w tym etapie mogą (i powinny) być także wykorzystywane przez duże firmy.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
IMGw27 (2) w’ Zaprezentowane poniżej kompensaty pracy zapewne zwiększają atrakcyj.1 ność firmy na ry
71048 IMGw27 (2) w’ Zaprezentowane poniżej kompensaty pracy zapewne zwiększają atrakcyj.1 ność firmy
9.    Praktyki monopolistyczne firmy na rynku polegają na: a)    wolne
Badanie produktu - celem badania jest określenie obecnej lub przyszłej pozycji produktu na rynku o
zjazd 7 18.12.2010 Funkcjonowanie banków, polityka pieniężna Na rynku pieniężnym występuje popyt na
DSC00279 (20) CZYNNIKI określające pozycję firmy na rynku I atrakcyjność branży Sia
Marketing - to pozycjonowanie Nastąpiła specjalizacja, a wraz z nią identyfikacja firmy na rynku. Ok
15415 Zdjęcie0086 (5) Rozdział 1Specyfika działań na rynku przedsiębiorstw1.1. Sposoby działanie fir
83060 techniki i technologie?zwykopowe 12$ jflwmjywflww ymuwiar natoaot kaxalx2m~jixtchkontrola be
ET 6 206 Rozdział 12. Przedsiębiorstwo turystyczne Rozpatrując funkcjonowanie przedsiębiorstw na ryn
Image 129 ZAŁOŻENIA MODELU OLIGOPOLU Oligopol jest kolejną sytuacją na rynku konkurencji niedoskonał
Najważniejsze czynniki wpływające na gorsza sytuację kobiet na rynku pracy: -    przy
71048 IMGw27 (2) w’ Zaprezentowane poniżej kompensaty pracy zapewne zwiększają atrakcyj.1 ność firmy
IMGw27 (2) w’ Zaprezentowane poniżej kompensaty pracy zapewne zwiększają atrakcyj.1 ność firmy na ry
1.0 OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA 1.1. INFORMACJE OGÓLNE Warunkiem funkcjonowania firmy na rynku jest osiąg
skany1 98 Mikroekonomia Podsumowując zatem nasze rozważania, możemy ogólnie ocenić, iż: firmy na ry

więcej podobnych podstron