Zagadka "matematyczna".





lowbird - 27 Sty 2009 11:41
Dostałem rano kartke z zadaniem z programu w telewizji od ojca i nie umiem tego rozwiązać... Poje pytanie brzmi: na czym to polega?
8-82-3+37+
(44-2)x7+52-
12+31+45-||+
5-42=

Przepisałem w takim układzie jak było na ekranie. Co znaczą dwie pionowe kreski?

Odp: 352





Malek - 27 Sty 2009 11:50
O właśnie też widziałem tą zagadke w telewizji dziś. Też jestem ciekaw...



Ptolek - 27 Sty 2009 12:23
Gdyby nie znaki odejmowania i dodawania obok tych pionowych kresek, powiedziałbym, że chodzi o połączenie równoległe. A tak, to może rzymskie 2?



Quarz - 27 Sty 2009 12:55

Dostałem rano kartke z zadaniem z programu w telewizji od ojca i nie umiem tego rozwiązać... Poje pytanie brzmi: na czym to polega?
8-82-3+37+
(44-2)x7+52-
12+31+45-||+
5-42=

Przepisałem w takim układzie jak było na ekranie. Co znaczą dwie pionowe kreski?

Odp: 352
A co powiesz na taką interpretację:
8-82-3+37+(44-2)•7+52-12+31+45-((42-2)/5+10)=352
albo taką:
8-82-3+37+(44-2)•7+52-12+31+45+abs(-19)+5-42=352

Analiza wstecz:
352-(8-82-3+37+(44-2)•7+52-12+31+45)=-18
352-(8-82-3+37+(44-2)•7+52-12+31)=27
(8-82-3+37+(44-2)•7+52-12+31+45)=370
352-(8-82-3+37+(44-2)•7+52-12+31+45+5-42)=19





oskar_dyjas - 27 Sty 2009 15:07
Kurdę już miałem dzwonić i wygrać kupę kasy, ale ktoś podał prawidłowy wynik i nic nie wygrał, to po co miałem dzwonić skoro prawidłowy wynik był nieprawidłowy?
Polecenie brzmiało: "Dodaj wszystkie liczby".
Na sam koniec programu babka pomachała kartką z wynikiem i obliczeniami, ale co tam było napisane, to nie wiem, jakim systemem. Ale ten program raczej nie zaliczany jest do poważnych, więc olałem...
No i też zauważyłem, że te kreski były inne niż jedynki z jednego ze składników.



lowbird - 27 Sty 2009 15:13
Wszystko się zgadza, ale nie rozumiem dalej skąd taki zapis ((42-2)/5+10). Jak interpretować te kreski || ?



Quarz - 27 Sty 2009 15:19

Wszystko się zgadza, ale nie rozumiem dalej skąd taki zapis ((42-2)/5+10). Jak interpretować te kreski || ? Ja też nie ...
... jak wcześniej byłem pisałem,
to dobrze wiedziałem,
teraz już zapomniałem...



lowbird - 27 Sty 2009 15:25
Ironia? Bo dalej nie łapię... Proszę po polsku mówić



Quarz - 27 Sty 2009 15:33

Ironia? Bo dalej nie łapię... Proszę po polsku mówić Przecież działania jakie wykonałem (wykorzystując podane liczby/cyfry) widać,
interpretacja tego zapisu należy do czytających ...



oskar_dyjas - 27 Sty 2009 16:26

interpretacja tego zapisu należy do czytających
Ja bym powiedział, że od układających to zadanie. No i to zadanie jest o tyle trudne, że chodzi w nim o to"co poeta miał na myśli?",
No a interpretacji odbiorcy jest pełno: bo polecenie brzmiało "dodaj wszystkie liczby", czyli nawet trzeba było dodać
8, -82, -3, 37, 44, -2, 7, 52, i tak dalej, a nie wykonać działanie typu oblicz, ale pani machnęła kartką z rozwiązaniem na koniec programu, chciałbym zobaczyć tą kartkę...